IMPACT MANIFEST

Onze meetbare bijdrage aan een mooiere wereld.

Betekenisvol ondernemen

Wij willen dat elke werknemer volledig tot zijn recht komt. We leggen het fundament voor een werkcultuur waarin werknemers worden gemotiveerd om het beste uit zichzelf te halen. De weg naar meer impact en een gezond bedrijfsklimaat.

Leidende principes

Om echt impact te maken zullen wij altijd bespreekbaar maken wat ertoe doet voor mens en bedrijf. Daarnaast zijn ontvankelijkheid, lef en nieuwsgierigheid onze kernprincipes.

Verantwoordelijkheid

In alles wat wij doen denken wij na over de impact op het milieu en het welbevinden van mensen. Bij alle beslissingen streven wij ernaar een positieve bijdrage hieraan te leveren door specifiek focus te hebben op:

Reduceren van verspilling

  • Recycling van ons papier, plastic, batterijen, materialen en glas
  • Bewust gebruik van water, licht en energie in ons kantoor
  • Reizen en verplaatsen per fiets, wandelen, trein, bus, elektrische auto, deel auto voor de keuze van vervoer op fossiele brandstof
  • Home-office, shared office en re-stored office voor eigen property

Betekenisvol werkgeverschap

  • Condities scheppen voor onszelf en onze klanten zodat mensen effectiever en betekenisvoller zijn in werk.
  • Streven naar een constante Dantefactor in werk
  • Minimum aan verzuim
  • Gelijkheid van man en vrouw
  • Voorkeur voor een lokale en fair-trade inkoop van alle resources

Co2 uitstoot reizen

In het jaar 2016 stootte wij 7500 kilogram uit

Home office gebruik

In 2016 werkten wij 30% vanuit huis

Dantefactor

In 2016 was onze eigen Dantefactor ruim 87%

Recycling papier

In 2016 was sleepten wij 3 kilogram papier de bak in

Water gebruik

In 2016 gebruikten wij zo’n 150 liter water

Verzuim

In 2016 verzuimde wij slechts 2 dagen

*Dantefactor meet tevredenheid en effectiviteit in werk (de mate van passie, overtuiging en groeimotivatie)

Samenwerking

Wij screenen al onze leveranciers, partners en klanten op de mate waarin zij vriendelijk zijn voor het milieu en de samenleving. Een eerste screening is door het notie nemen van de oprechte acties en het beleid. Eventueel door het overleggen van certificaten zoals ISO 14001, ISO 50001, ISO 26000. Wij prefereren om onze diensten in te kopen bij die leveranciers die direct of indirect kansen bieden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Wij moedigen deze leveranciers ook aan hun diensten onder onze aandacht te blijven brengen.

 

Vakmanschap en aandacht

The Playmakers dragen bij alle opdrachten zorg voor de optimale uitvoering. Maximale zorg, aandacht en oog voor de mens en geldende procedures binnen de opdrachtgever. Bij alle opdrachten evalueren wij constant om kwaliteit en tevredenheid te borgen.

Klankboard

The Playmakers blijven graag op koers in het behalen van haar doelen. Hiervoor heeft zij een “klank board” samengesteld. Dit is een team van professionals die het gedachtegoed ondersteunen en gevraagd en ongevraagd de founders voorzien van advies over de manier waarop wij als bedrijf onze impact realiseren.

Ilse Vonk

Chief operating officer van YONI, energiek en gepassioneerd strateeg met een liefde voor sociaal ondernemen. Ilse bracht Dopper naar haar volgende fase en is met haar doortastendheid een geweldige sparringpartner.

Johan van den Elzen

Voormalig CEO van ingenieursbureau Movares. Mensenmens pur sang met een aversie tegen ongepast ego. Johan hield Movares op geheel eigen wijze jarenlang op een gezonde economische koers.

Opmerkingen, klachten, feedback of informatie nodig?

Via Twitter: @theplaymakersco, Facebook: ThePlaymakers. Direct in contact mag ook! Bel of e-mail het Playmaker Team: Jos van Snippenberg +31 (0)6 52 41 8565